وكيل بيمه،وكيل پايه يك،محبوبه حجتيان،وكيل خبره،وكيل خانم وكيل بيمه،وكيل پايه يك،محبوبه حجتيان،وكيل خبره،وكيل خانم

موسسه حقوقی حجتیان

بيمه بيكاري

بيمه بيكاري چيست و به چه كساني تعلق مي‌گيرد؟

در اين مقاله وكيل خبره محبوبه حجتيان در تهران سعي توضيح بيمه بيكار‌ي و شرايط مورد نياز جهت استفاده از آن را دارد.امروزه تامين معاش و سپري كردن زندگي به سختي صورت مي‌گيرد. مخارج بالا براي تهيه نيازهاي اوليه افراد، نياز به كار و حرفه‌اي ثابت و مشخص دارد. علاوه بر آن بسياري از مردم به دليل شرايط بد اقتصادي به ناچار مجبور به پيش بيني دو يا چند شغل براي گذران زندگي مي‌شود. اگر در اين شرايط فرد مجبور به ترك كار شود، گذران زندگي براي او سخت‌تر از قبل خواهد بود. بيمه براي جلوگيري از سخت‌تر شدن اين شرايط و به عنوان حمايت از قشر كارگر طرح بيمه بيكاري مي‌نمايد.

از آنجا كه بيكاري سبب عدم توانايي پرداخت هزينه لازم جهت تامين نيازهاي اوليه مي‌شود، سازمان تامين اجتماعي براي بهبود شرايط ايجاد شده و به منظور كاهش ميزان فشار بر قشر كارگر و خانواده آنها به صورت موقت كارگر را تحت پوشش بيمه بيكا‌ري قرار مي‌دهد.

آيا بيمه بيكاري به كارگراني كه در پايان فصل از كار اخراج شده‌اند تعلق مي‌گيرد؟

در توضيح اين سوال محبوبه حجتيان، به عنوان يك وكيل در تهران بيان مي‌دارد: در ابتدا بايد به تعريف مفهوم بيكاري از نظر سازمان تامين اجتماعي پرداخت. به بيان وكيل پايه يك دادگستري محبوبه حجتيان در تهران به كارگر بيمه شده كه مجبور به ترك كار به صورت موقت مي‌شود در حالي كه آماده براي كار است بيكار مي‌گويند. بنا به توضيح افرادي كه ترك كار نموده و يا استعفا داده‌اند مشمول استفاده از بيمه بيك‌اري نمي‌باشند.

بيمه شده در صورت اخراج و بيكاري موقت واجد شرايط جهت دريافت از بيمه بيكا‌ري مي‌باشد. اين بيمه به كارگران فصلي كه در فصل كار از كار اخراج مي‌شوند نيز تعلق مي‌گيرد. همچنين اين افراد مي‌توانند از مزاياي آن بهره‌مند شوند.

بيشتر بخوانيد:

قرارداد بين كارفرما و كارگر

بيمه بيكاري چيست

محاسبه و پرداخت مبلغ بيمه بيكاري از روز اول بيكاري

حال ممكن است اين سوال مطرح شود كه تا چه زماني بيمه شده مورد نظر مي‌تواند جهت دريافت مبلغ بيمه بيكا‌ري اقدام نمايد؟

در پاسخ به اين سوال محبوبه حجتيان وكيل بيمه در تهران بيان مي‌دارد:

بيمه شده مي‌تواند قبل از گذشت حداكثر ۳۰ روز از بيكار شدن با اعلام بيكاري خود و آمادگي جهت كار مشابه به واحد كار بيمه محل كار خود اقدام نمايد. پس از تاييد ادعاي وي توسط كارشناسان مربوطه و مشخص شدن ارادي بودن و يا غير ارادي بودن بيكاري توسط نمايندگان اداره كار و سازمان تامين اجتماعي، بيمه اقدام به پرداخت بيمه شده مي‌نمايد. لازم به ذكر است كه محاسبه و پرداخت مستمري توسط بيمه از روز اول بيكاري خواهد بود. براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/16 ساعت: ۱۸ توسط:hlawyer :